• Zajęcia na informatyce

          • 21.5.1985
            • {#1084}

              Pierwsze kroki

              W pierwszym etapie nauki uczniowie klas 7 i 8 mieli okazję nauczyć się podstaw projektowania 3D z wykorzystaniem programu TinkerCad. Tematyka zajęć obejmowała nie tylko umiejętność poprawnego poruszania się w przestrzeni 3D (płaszczyzna X-Y-Z), ale także budowania od zera konkretnego modelu. Każdy uczeń otrzymał prototyp przygotowany wcześniej przez nauczyciela i przyrząd pomiarowy – suwmiarkę. Zadaniem ucznia było zamodelowanie elementu z dokładnością poniżej 1mm. Następnie projekty uczniów były drukowane na szkolnej drukarce FlashForge Adventurer 3 zakupionej w ramach projektu „Laboratoria Przyszłości”. Dla niemal wszystkich uczniów nauka projektowania była czymś zupełnie nowym. Zajęcia sprawiły wiele radości i wywołały dużą dawkę ekscytacji. Plusem lekcji było wymuszenie kreatywnego myślenia, zaangażowanie wyobraźni i wykorzystanie myślenia analitycznego. A wszystko to w dziedzinie jaką jest informatyka.

          • 5.4.1990
            • Projektujemy i drukujemy.....

              Projektujemy i drukujemy.....

              W drugim etapie nauki zadaniem uczniów było zaprojektowanie pudełka umożliwiającego przechowywanie kart pamięci z konsoli Nintendo Switch. Zadanie było o wiele trudniejsze niż poprzednio. Odwzorowywany element posiadał dodatkowo nie tylko napisy, ale również LOGO. Na ściankach znajdywały się różnego rodzaju ozdobniki, co można zobaczyć na zdjęciach. Nauka polegająca na odwzorowaniu rzeczywistości jest bardzo pożyteczna. Umożliwia ona wytworzenie dowolnego elementu. Wiele profesjonalnych firm oferuje podobne usługi, których cena elementu w stosunku do oryginału jest wielokrotnie niższa. Uczniowie po zakończeniu zajęć, w domowym zaciszu realizowali własne pomysły, co jest bardzo motywujące dla nauczyciela.